Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Audi (1. kedvenc)

2009.04.22
Az Audi története az egyik legsokszínűbbb az autóipar történelmében. Négy márka ,az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer összeolvadásából jött létre 1932-ben, hogy megalapítsa az Auto Union AG márkát, amelynek emblémájául a négy karikát választották. Ez a négy karika a négy márkát szimbolizálja. Az Audi AG az Audi NSU Auto Union AG-ből alakult 1985-ben. Az Auto Union GmbH és az NSU GmbH tradicionális márkákkal együtt az Audi Tradition készíti és bemutatja az Audi tartalmas és szerteágazó történelmét. Audi Typ E Ferdinand Porsche fejlesztette az Auto Union motorjait, így ő is nagy szerepet vállalt a márka sikerében. 1949 után Ingolstadt lett az Auto Union központja. 1958-ban a Mercedessel kötött szövetség hat év után szétesett, mivel az Auto Union vezetősége továbbra is a kétütemű motorokat részesítette előnyben. Az Auto Union fő részvényese, Friedrich Flikk szoros kapcsolatokat ápolt Heinrich Nordhoffal, a VW vezetőjével, aki 1965-ben átvette a négykarikás márkát. 1969-től Audi NSU Auto Union névre változtatták a cég nevét az NSU beolvadása után, amit 1985-ben Audira egyszerűsítettek. A részben galvanizált Audi 80-as 1972-ben új távlatokat nyitott az autógyártásban, és az Audi 200 5T 1980-as bevezetése sikeresen bevezette az Audi márkát a felső osztályba. Az Audi quattro állandó összkerékhajtása megjelenésekor világszenzáció volt, amit az Audi alkalmazott először sorozatgyártásban készülő autó esetében, és nem csak a rali világában. Kronológiai áttekintés: 1885 A Wanderer Automobile gyár megalakulása 1899. Az August Horch-Cie autógyár megalakulása Kölnben 1907. A DKW gépgyártó üzem megalakulása 1909. Az August Horch Automobil üzem létrehozása, Zwickau 1910. A gyárat Audi Werke GmbH-ra nevezték át 1932. Az Audi, DKW, Horch és Wanderer gyárak egyesülése AUTO UNION AG néven 1949. Az AUTO UNION átköltözik Ingolstadtba 1962. A Düsseldorf-i gyár értékesítése, ahol összesen 484.000 autót gyártottak le. 1965 Az AUTO UNION AG-ban a Volkswagen többségi tulajdont szerez 1968. Bemutatkozik az Audi 100-as 1969. Az 1873. óta működő NSU egyesül az AUTO UNION AG-val AUDI NSU AUTO UNION AG 1972. Bemutatkozik az Audi 80-as 1976. Audi 100 - második generáció 1977. Az NSU gépkocsik gyártásának megszűnése 1978. Audi 80 - második generáció 1982. Audi 100 - harmadik generáció 1985. Megszületik az Audi AG 1986. Audi 80 - harmadik generáció 1989. Európa rekord: az Audi 100 TDI egy tank üzemanyaggal 4.818 km-t tett meg 1990. Audi 100 - negyedik generáció 1991. Audi 80 - negyedik generáció 1992. Az Audi 100-at felváltja az Audi A6-os 1994. Az Audi 80-at felváltja az Audi A4-es. Megjelenik az Audi A6 kombi változata, az Audi A6 Avant. Piacra kerül az Audi A8. Az Audi megalakítja Magyarországon a győri Audi gyárat. 1995. Bemutatkozik az Audi A4 Avant. Létrejön az Audi TT tanulmányautó 1996. Debütál az Audik legkisebbje: az A3 1997. Forgalomba hozzák az új Audi A6-ost 1998. Megindul az Audi TT sportautó összeszerelése a gyori üzemben 1999. Az Audi TT Coupé piaci bevezetése 1999. Az új Audi A4 megjelenése 1999. Az ötajtós Audi A3 piaci bevezetése 1999. Az Audi S3 bemutatkozása a magyar piacon 2000. Audi A2 nemzetközi bemutatkozása. Audi allroad quattro nemzetközi bevezetése 2000. Audi allroad quattro piaci bevezetése 2000. Audi A2 hazai bemutatkozása (október) 2000. Audi Forum Ingolstadtban megnyitja kapuit (december) 2001. Az új Audi A4 magyarországi bemutatkozása (március) 2001. Az Audi Magyarországon is bemutatja az új A6-ost (augusztus) 2002. Az új Audi A4 Cabriolet nemzetközi bemutatkozása (február) 2002. Az új Audi A4 Cabriolet magyarországi bevezetése (július) Sportsikerek Elkészült autók Ingolstadtban Az egyesítés az Auto Uniont Németország második legnagyobb autógyártójává tette az 1930-as években. A széles körű portfóliót, amely akkoriban a négy karikát jellemezte, Essenben az alábbi járművek szemléltetik: a Horch 670 Sport Cabriolet 12-hengeres motorral (120 lóerő 3200 fordulat/percnél) 1932-ből, a kétüléses DKW F5 Roadster (20 lóerő 3500 fordulat/percnél) 1937-ből, a Wanderer W 25 K Roadster (85 lóerő 4000 fordulat/percnél) 1938-ból, valamint az 1939-es év egyik legkeresettebb típusa, az Audi 920 Cabriolet soros, hathengeres motorral (75 lóerő 3000 fordulat/percnél). A DKW gyártott motorkerékpárokat is ezt egy 1936-os oldalkocsis DKW UL 700 is bizonyítja: abban az évben nyerte meg ez a kombináció a német bajnokságot, mielőtt még tovább mentek volna 1937-ben, amikor a német mellett az európai bajnoki címet is megszerezték. A 19. Techno Classicán az Audi Tradition három versenyautó-ritkaságot is bemutat azokból az időkből, amikor az Audi quattro még nem jelent meg és nem hódította meg a rali világát.: az 1954-es Európai Ralibajnokság győztesét, vagyis a DKW 3=6 Sonderklasse F 91 „Rally Monte Carlo” kivitelét, az Audi 80 GLE Group 2 raliverziót 1979-ből, valamint az Audi 80 GLE-t, az 1980-as Túraautó Európa bajnokság győztesét. 1953-ban debütált a Frankfurti Autókiállításon az Auto Union GmbH új típusa, a DKW 3=6 Sonderklasse F 91 (34 lóerő 4000 fordulat/percnél). Háromhengeres, kétütemű motorjával az újdonság rendkívül népszerűnek bizonyult Németországban, különböző karosszériaváltozataiból 1953 és 1955 között 72600 darab készült. Szenzációs sikersorozat után – többek között például a Monte Carlo rali kategóriagyőzelme – az autó első versenyévadját figyelemreméltó teljesítménnyel zárta le a DKW kitűnő pilótagárdája. Walter Schlüter, Gustav Menz és Heinz Meier ugyanis megszerezte az első három helyet a DKW Sonderklasse számára az 1954-es „Szériagyártású Túraautók Európabajnokságában”. A 1954-es ralikon induló modellek megegyeztek a szériagyártású limuzinnal, kevés kételyt hagyva ezáltal a típus valódi teljesítménye és képességei felől.A háromhengeres DKW Sonderklasse akkor is sikerrel szerepelt, amikor Európa legnemesebb hosszú távú versenyén vett részt. Audi quattro A Mille Miglián 1954-ben és 1955-ben a leggyorsabb túraautóként végeztek az 1000 köbcentiméter alatti kategóriában és elnyerték a „Coppa argento grandissimát”. A „Rally Monte Carlo” kivitelt, amelyet az Audi Tradition Essenben kiállít, a cseh Hradec Kralovében működő „Oldtimer Klassik” veteránautó-specialisták építették újra az Auto Union motorsport részlegétől származó eredeti dokumentumok alapján. 1979-ben az Audi' összesen 10 európabajnoki és világbajnoki ralifutamon indult második generációs Audi 80 GLE raliautójával. Az elsőkerék-hajtású autó motorházteteje alatti 1600 köbcentiméteres erőforrás 160 lóerőt küldött a kerekek felé 7600-as percenkénti fordulatnál és végsebessége a 205 kilométer/órás értéket is elérte. A Techno Classica kiállításon látható raliváltozat egy gyári autó, amellyel Harald Demuth és Freddy Kottulinsky indult az európai és nemzetközi raliversenyeken. Ezekben az időkben debütál Essenben egy másik Audi 80 is, amelyik nagy hírnévre tett szert a versenysportban: ez, az 1980-as Audi 80 GLE pályaversenyautó ugyanaz, mint amivel Hans Joachim Nowak és Willi Bergmeister a Túraautó Európabajnokságban indult. Modellek Jelenlegi modellek: A2 A3 S3 A4 S4 RS4 Cabriolet A5 S5 A6 S6 RS6 A8 S8 TT R8 Audi allroad quattro Q7 Q5 Már nem gyártott modellek: 50 Audi and Audi 60/72/75/80/Super 90 80/90/4000/Coupé/Cabriolet 100/200/5000 Quattro RS2 S2 UrS4/UrS6 V8 RS4 Verseny modellek: Sport Quattro Audi R8 (race car) R10 TDI LMP1 Sport Audi A4 DTM Prototípusok és koncepció autók A1 A7 Cross Cabriolet quattro Concept Avantissimo Avus quattro Le Mans quattro Nuvolari quattro Pikes Peak quattro Q3 Q5 R4 Roadjet Rosemeyer RSQ Shooting Brake Audi R-Zero Hibrid modellek Bővebben: Audi hibrid modell
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Viagra 40 Pills For $99 KelTeance

(KelTeance, 2019.10.08 02:46)

Birth Control And Amoxicillin [url=http://cheapvia25mg.com]viagra[/url] Amoxicillin And Probiotics

buy accutane 20mg LesEnfold

(LesEnfold, 2019.09.05 13:22)

Buy Zithromax Z Pack Online Cialis Tadalafil Precios Propecia Makes Hair Loss Worse [url=http://ciali5mg.com]cialis prices[/url] Tarifas De Propecia Viagra Genericum Kaufen

Cialis 20 Mg Preiswert Ellrath

(Elltina, 2019.09.04 10:55)

Levitra Online Purchase Baclofen En Ligne 25mg Buy now isotretinoin oratane [url=http://abtsam.com]viagra[/url] Viagra 25 Mg Prix

Canadianbreez KelTeance

(KelTeance, 2019.03.10 16:05)

Cvs Propecia Hair Growth [url=http://sildenaf100mg.com]viagra[/url] Buy Prednisone For Dogs Online Herbal Remedies For Vardenafil Viagra Kaufen Cialis Bestellen